miercuri, ianuarie 14

Octavian Paler..

In mod normal ar fi suficient..Octavian Paler si atat..
Pentru cine i-a deschis cartile postarea mea nici nu-si are sensul, vorbim de un nume marcant al literaturii romanesti, un suflet contrastant, care transforma fiecare cuvant in gravura.
Pentru prima oara in viata mi-am asezat gandurile in sala de judecata si am inceput un "proces imaginar" vis a vis de Judecata de Apoi vs Judecata de Acum (Polemici Cordiale, Polirom 2008), am poposit asupra calatoriei lui Don Quijote descoperindu-i alte sensuri, motivatii, conturandu-mi o alta imagine despre celebrul si caraghiosul "nebun", mi-am imaginat de zeci de ori fantasticul dans al moliilor care pentru varsta pe care o am e deplasat dar gandindu-ma la mine peste 40 de ani probabil voi fi buna prietena cu moliile:). Indiferent de varsta adevarurile care rasar din cartile sale ne fac pe toti sa tresarim, cine n-a cunoscut comunismul il va intelege cu siguranta (Convorbiri cu Octavian Paler (Corint 2007) cine credea ca a patruns mitologia antica ii va descoperi noi sensuri..
Pacat ca nu mai e..Romania avea nevoie de un spirit justitiar, de un suflet sincer si complex ca al Maestrului Octavian Paler.

http://www.youtube.com/watch?v=YYQ6r-19Z4M


2 comentarii:

Vasile Andreica spunea...

scrii cu atata pasiune, ca ma faci sa merg la biblioteca si sa iau tot ce gasesc :)
la Satu Mare un actor a facut un spectacol dupa "Viata pe un peron".

Andreea spunea...

Sa stii ca fiecare carte scrisa de Octavian Paler merita citita, mai ales de tineri, pentru ca te ajuta sa privesti altfel lumea din jurul tau..
Lectura placuta:)
Ioana